OTTO - Big Data Analytics

Analytical models based on BigData

OTTO – Big Data Analytics

Client

Otto GmbH & Co KG
Industry: E-Commerce
Headquarters: Hamburg

Initial situation

„Driven by data, inspired by our customers“ – das ist OTTOs Mission.

“Driven by data, inspired by our customers” – that is OTTO’s mission.
Business Intelligence is a central driver for the development of the “data driven company”. OTTO uses the latest BI technologies and makes the customer journey and core processes transparent through data science! Insights are gained from data that enable the development of ever better strategies and processes for a successful digital future.

cimt ag actively supports OTTO in the design and implementation of BI solutions:

 


Business Intelligence ist ein zentraler Treiber für die Entwicklung der „data driven company“. OTTO setzt neueste BI-Technologien ein und machen die Customer Journey und die Kernprozesse durch Data Science transparent! Aus Daten werden Erkenntnisse gewonnen, die die Entwicklung immer besserer Strategien und Prozesse für die erfolgreiche digitale Zukunft ermöglichen.

Die cimt ag unterstützt OTTO aktiv bei dem Design und der Umsetzung von BI-Lösungen:

Mission

Building a platform for the development and operation of analytical models based on BigData technologies.

 

Challenges

Technologies and methods

Scrum, Kanban, Cloudera (HDFS, Yarn, Hive, Impala, Spark), IntelliJ IDEA, Talend Studio DI, Java, Python, PySpark, Jupyter, Zeppelin, Scala, Teradata, Oracle, HP ALM, Jira, Confluence, Grafana, GIT, Nexus, J-Frog Artifactory, Docker, Jenkins, Maven and Shell-Programmierung

Results

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